Lite mer om Furries då..

Efter gårdagens korta inlägg om Pao och hennes delvisa liv som katt så kände jag mig nödgad att läsa på lite mer. Pao var själv in i min blogg och kommenterade bemötandet hon fick i en del kommentarer och jag tycker det är bra att man får läsa även det. Nu har jag läst lite mer om Furries och dess olika subkulturer och det är inte så ovanligt som man kan tro. I Sverige är det inte lika utbrett som i exempelvis USA men visst finns det även här. För den som vill läsa mer om Furries så finns det en länk på Wikipedia där man hittar det mest grundläggande samt länkar för den som vill engagera sig djupare i det hela.

Jag ville bara tacka Pao för att hon tog sig tid att förklara lite för en som inget visste, dvs jag. Jag är säker på att jag inte är ensam om att inte veta så mycket om det här fenomenet eller livsstilen och jag anser ju att ju mer man vet desto klokare blir man oavsett vad det gäller. S.k avvikelser från Svenssonnormen har en tendens att skapa sensationslystnad och drar fram det värsta i folk vad gäller intolerans och påhopp och det ogillar jag starkt. Även om det är en livsstil jag inte själv skulle välja kan jag inte se felet i det så länge man inte skadar någon annan. Då finns det betydligt värre saker i livet att störa sig på.

Live and let live!

Tyck till
Postat av: Pao (Panterdjuret)

Nu blev jag väldigt glad. Jo, jag störde mig en aning när de sa att det var en "hemlig värld" och en "hemlig subkultur". Den är inte speciellt hemlig och oftast väldigt, väldigt inkluderande.



På vissa ställen - som Second Life - lever furries av alla de sorter precis som alla andra. De skapar saker och håller föreläsningar och det är sällsynt att någon reagerar på detta. Ibland hoppas jag att det är dit världen kan komma; en värld där andra reagerar lika lite på öron och svans som de gör på gröna kläder eller blont hår.



Jag är tacksam för att du tog dig tiden att skriva mer om detta, och som sagt, om du har frågor så är du välkommen att skriva till mig. :3



/Pao

2011-10-06 @ 20:22:37
URL: http://blog.panterdjuret.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0