Zoo

I förrgår körde vi rätt in i naturen för att hämta ett släp hos pojkvännens föräldrar. Vi måste ha åkt precis rätt tid på dygnet för att få se djuren i naturen påbörja sina nattförflyttningar. Först kom en liten räv knatande, sen Herr Bäver, Mamma Älg + fjolårskalv, en till räv och ett gäng fåglar...Älgarna hann jag fota men tyvärr har jag ingen zoom att räkna med så det blev för suddigt. Men trust me; de var jättefina! Vi körde förbi stugan också och där möttes vi av att vägen inte existerade. Framför oss simmade nämligen ett gäng kaxiga änder där vägen borde varit. Stugan ligger på en mycket smal ryggås, med en sjö på varje sida, där vattnet varje år vill dejta vattnet i den andra sjön: översvämning. Själva stugan med förstukvist och liten trappa ligger kanske 3 meter från vattnet när det är normalhögt, nu ligger nog allt utom själva stugan under vatten. Det är ganska vackert och jag önskar att jag hade kunnat ta mig närmare stugan för att fota mer..

Kaffe sa ni?

Här brukar man kunna köra men icke denna gång!


Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0