The Doors

07.20 ringde det på dörrklockan och jag försökte slita sömnen ur ögonen och se ut som att jag självklart var vaken. Få saker får upp mig frivilligt så tidigt men att hantverkare kommer för att hämta mina dörrar, alla dörrar i hela lägenheten, är en bra anledning att kliva upp! Nu ska alla bli vita och fina! Vissa problem uppstod när jag insåg att katterna knappast skulle sitta snällt och låta bli att smita ut medan dörrarna bars ut så Milou fick finna sig att sitta i transportburen en stund och Herr Katt fick på sig sele och koppel och blev förpassad till kattgården. Den har inget tak än därav kopplet. Han blev så klart överlycklig! Vem bryr sig om att det regnar, bara man får vädra pälsen?

Nu ska vi vara utan dörrar överallt i 5 dagar. Jag har aldrig tänkt på hur mycket dörrar skapar personliga frizoner förrän nu. Givetvis toan då, men dörrarna mellan sovrummen eller dörren mellan mitt rum och köket. Onekligen känner man sig exponerad på nåt märkligt vis. Sova utan att störa eller bli störd. Vi har inte samma dygnsrytm jag och min dotter så det lär bli att smyga lite. Nå, det är ju bara för 5 dagar så det ska vi väl överleva? Perfekt tillfälle att städa skafferier och skåp i alla fall! *tänk positivt*

Dagens andra kopp kaffe är påbörjad och tidningen väntar på att läsas, så ha en riktigt god morgon!



Neee, inte så där trasiga...


Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0