Maj, den nya vintern

Jodå, jag lever fortfarande. Blev bara lite uppslukad av att ligga under täcket med näsan i en bok och försöka gå i idé över vintern. Nu är det ju maj och man skulle kunna förvänta sig att snön är borta va? Icke. Bestämt nej. Snön är kvar och den fick det lustiga infallet (nerfallet?) att kasta ytterligare 10 nya centimetrar på oss för någon dag sedan. Det är bara rent utav oartigt!

De senaste månaderna har vi packat upp kartonger, packat ner i andra kartonger, rensat klädkammare, rensat vind, hittat nya spännande outforskade kartonger, packat upp & ner och slängt och sparat i ett sorts organiserat kaos. Ja, jag är less på kartonger...Nu är det bara *trumvirvel* 5 kartonger kvar. Sen är det faktiskt färdigt! Väggarna är klara, bilder kommer på våra fantastiska tapeter nån dag. Lite nytt till köket har vi införskaffat och snart blir alla luckor omlackade. Så klart blir de hämtade lagom till min födelsedag så att jag kan visa upp allt mitt porslin, plastbunkar och muggar för varenda kotte. Håhå. Saker man får leva med.

Så nu när insidan av lägenheten är klar så råkade jag ju idag titta ut på baksidan och insåg att där krävs krafttag för att få det att se vettigt ut. En hylla i kattgården har dött under vintern för att grannen ovanför inte lyckades kasta snön nog långt utan den landade käckt på hyllan och knäckte en planka. Tackar, tackar. Nytt tak ska fixas, allt ska skuras och sen ska det ut mysiga trasmattor på trätrallen. Dagens ljuspunkt där ute är att syrenen överlevt vintern och ser frisk ut!

Nu ska jag sluta babbla och ägna mig åt min senaste bok; The Hunger Games!

Tyck till
Postat av: Inredning

oh! verkligen tack vare att dela mig.

2012-05-09 @ 10:28:35
URL: http://www.voxmobler.se/om-oss

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0