Drunken sailor och påskliljor

Uuuh. Vaknade och kände mig överkörd av ett tåg. Man skulle kunnat tro att någon stulit min kropp och varit ut och röjt med den i natt men icke. Har nog lyckats sova i avancerade yogaställningar, icke lämpliga för människor med viss stelhet i musklerna. Stapplade som en drunken sailor till kaffebryggaren, råkade hälla i TVÅ skopor kaffe i min mugg istället för en så det blev lätt odrickbart. Orkar inte göra om så nu dricker jag tjära istället. Jag lär ju vakna åtminstone, det är ett som är säkert.

Undrar om inte krattan får åka fram idag? Kikade ut och det finns inte en snöfläck på gräsmattan bakom huset. Påsk- och pingstliljorna blommar glatt i ett hörn och rabarbern har börjat växa. Dessutom skiner solen och då börjar det klia i pysselfingrarna! Lite tidigt att ta bort vintertäcket från rosorna men man kan ju göra fint runt omkring? Se vad som överlevt den hysteriska mängden snö som legat tung över växterna i ett halvår snart. Sen ska jag ju börja kriget mot myrorna...i år är jag tungt beväpnad med både gift i pulverform samt fällor. I will win. Finns inget annat alternativ.

Ha en bra dag idag!


Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0