K..k..kallt och nyvaken

Nyss inkommen med Luna (lånehund) från den bitande kylan ute. Uh vad jag inte har vant mig vid att det är kallt ute! Tur att kaffet är varmt och täcket likaså!

Är i lägenheten och kikar på vad som behöver göras härnäst. Stack in huvudet i klädkammaren och drog ut det lika fort igen! Kan man inte köra en tändsticksrenovering därinne? Känns väldigt lockande just nu måste jag säga men jag gissar att det bara är att bita ihop och börja röja. Förrådet gick ju fort som attan när jag och dottern satte fart så egentligen handlar det ju bara om att ta sig i kragen och göra det.

Det är ju bara två rum kvar som ska tapetseras och sen är det rätt färdigt! Lite småtjafs kvar bara. Som att fläkten i går bestämde sig för att det var en bra idé att låta sina vridhandtag spricka och trilla ner i handen. Det var ju lite larvigt va? Så nu får vi slå på den med hjälp av en liten kniptång. Tjurig jäkla fläkt! Nå den fungerar ju ändå men det ser onekligen lite fånigt ut. Ännu en sak på "ringa hyresvärden och be om hjälp"- listan. Tur man har en schysst hyresvärd!

Nä, on with the day!

Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0