Stormy weather

Wow, vilket väder denna morgon! Jag blev alldeles lycklig när jag vaknade och hörde stormen yla runt knuten och regnet som smattrade mot fönstren. Jag kan kosta på mig att bli lycklig över detta väder då jag inte behöver gå ut genom dörren om jag inte absolut vill. Så...yay till höststormen!

Medan kaffevattnet kokade stod jag vid köksbänken och skar upp frukost till katterna. Jistanes! Man skulle kunna tro att de aldrig fått mat. Milou näst intill vrålade med sin väna stämma och Floppen försökte få längst framtassar i stan! Why, you say? Jo, de skulle få rå kyckling till frukost. Rå kyckling är guds gåva till katter om du frågar mina i alla fall. Jag tycker ju att artanpassad föda är rätt smart så det blir en win/win på det. Hur kan man för övrigt tycka att det är okej att ge en carnivor (köttätare) veganmat eller mat som till största delen består av spannmål och andra icke artanpassade tillsatser?

Nu ska jag lyssna vidare på stormen och dricka mitt kaffe. Belåtna katter putsar morrhåren och gör sig redo för tupplur.

God morgon!


Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0