Röda blad

God morgon! Dagens första gapskratt fick jag när jag läste i Aftonbladet. I artikeln om att Nicholas Cage är en vampyr kan man läsa att han låter sig åldras tills han är runt 80 år innan han försvinner för att dyka upp någon annanstans i världen. Mhm. Om vi nu för ett kort ögonblick låter Urban Fantasy vara verklighet (i wish) så undrar jag hur i hela fridens dagar en vampyr skulle åldras? They are already dead. Nåja, jag fick mig ett gott skratt åt det hela.

Hösten har bestämt anlänt här även om jag har svårt att tro det när jag ser ut på knallgröna gräsmattor och glatt blommande rabatter. Nånting är fel. Det är snart oktober och det är inte ovanligt att första snön brukar ramla ner runt den 10-15. I år kommer den i så fall att trilla ner på mina petunior som blommar för fullt. Rönnarna har just såpass börjat få röda blad i sprida svärmar, kluster? flockar? fläckar? partier? Ja! I spridda partier! Det ser rätt kul ut. Hela rönnen är grön utom en knallröd cirkel av blad i mitten. Flyttfåglarna drar iväg så jag litar på dem trots +15 och strålande sol. Min älskade höst är nog här ändå. =)

Jag har börjat sticka igen (en halsduk/krage till min nya duffel) och värmeljusen tänds varje kväll. Filtar, raggsockor och flanellpyjamas! Fast pyjamasen behöver uppdateras upptäckte jag igår. Kanske att jag åker en sväng till staden och letar? Cubus brukar ha himla söta pj's till rimliga priser. Sen är det fritt fram att missbruka te i ohemula mängder. Tror Kahl's får sig ett besök också. Jag vill ha ett te som doftar och smakar jul. Äpple, kanel, saffran, glögg och vanilj ska jag hålla utkik efter.

Nu kaffe!




Tyck till
Postat av: Li

Tycker han är lik en annan skådis också, hmm. Glömt namnet. Men riktiga vampyrer.. vore väl roligt :D

2011-09-19 @ 15:05:27
Postat av: Helen

Som den totala Urban Fantasy- nörd jag är så måste jag ju hålla med. =)

2011-09-20 @ 07:51:31
URL: http://evangelinescorner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0