Läge(nhet)srapport numero 1

Uj. Uj. Uj och lite uj igen. I går kväll kom vi hit och det första vi fick göra var att starta Städprojekt Massive Attack. Vi har ju inte direkt varit här så mycket sen förra hösten i och med att alla mammas saker är här och jag har inte klarat av att se dem direkt. Nu ska dock fixas här en masse! Först köket så det gick att äta vid köksbordet utan att få ångest. Klarar inte smutsiga kök!

Sen drabbade jag badrummet. Ni vet hur mysigt det "doftar" i badrum man inte använt på länge? Mycket Ajax och WC-duck gick det åt innan jag kände mig mogen för att attackera badkaret. Allt damm som samlats lyckas visst på nåt sätt fetta till sig och fastna som klister på precis allt. Så jag har skrubbat Big Time och bröt en nagel på kuppen- booho!

Sen när vi bestämde oss för att det fick räcka för en kväll så hör jag ett hojtande från vardagsrummet: "Det är miljoner myror här!!!" Just där och då så bara frös jag fast. Jag hatar myror. Jag hatar myror med en sån intensitet att jag gärna ser dem totalt utplånade från jordens yta. Ja, jag vet; de har sin plats i ekosystemet och bladibla. Håll sig där då och inte i mitt vardagsrum!

Den här lägenheten ligger ju precis vid skogen vilket innebär att varje sommar vi bott här har vi haft invasion av myror. Det hade jag passande nog helt glömt bort. Förträngt. Denna gång hade de dock vänligheten att vara döda. Praise the housespiders! Såna har vi också och jag vårdar dem ömt. De är ypperliga myrjägare många av dem och deras små nät fångar in illvilliga myrjäklar. Så, fram med dammsugare och petdammsuga i varenda vrå i hela lägenheten, damma alla filtar, sängkläder och kuddar. Dammsuga och vända upp och ner på varenda möbel. Sen började jag känna mig säkrare.

En halv film senare däckade vi. Jag gjorde ett tappert försök att bädda i soffan. Mammas jättesöta, dyra italienska soffa är inte gjord för att sova i. Alls. Jag var dock för trött för att börja bängla och har överlevt natten där med en något mosad rygg. Tassade upp för en stund sen och gjorde mig en Cappuccino, det har jag förtjänat. Nu har jag slitit fram en tjockare madrass och lagt alla täcken jag kunde hitta på den. Dubbelt. Så nu hoppas jag på en tantlur under något bekvämare former.

Dagens äventyr blir att promenera till Porsön och knata in på kontoret där och be om myrfällor.

Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0