Läge(nhet)srapport continues...

Nu kommer jag att erkänna något fullständigt chockerande när det gäller mig. Ni som känner mig kommer att undra om det verkligen är jag som skrivit detta eller om min blogg blivit hackad. Men jag lovar, det är sant.

Jag har slängt böcker.

There I said it. Jag försöker att inte må alltför illa över det. Tröstar mig med att jag kanske inte behöver mina engelskaböcker från högstadiet, psykologiboken från högskolan eller min gamla latinbok. Däremot sparade jag mina lexikon och boken i Rättskunskap. Kunde inte med att slänga den för jag älskade att läsa Rättskunskap. Inte heller kanske jag behövde gamla deckare som ändå är lästa 14 varv så jag förlåter mig själv för mitt privata "bokbål".

Vindsröjningen gick oväntat bra och oväntat fort. Halva vindens yta frigjordes på ca 2 timmar och då är varenda kartong genomgången och sorterad. Många säckar skräp blev det och ännu fler kartonger. Ett helt gäng tomma banankartonger står och väntar på att brukas idag. Nu kan jag få upp en hel del från lägenheten dit upp och därigenom får jag plats med mammas saker i min klädkammare här inne. Finurligt!

Vi var ju iväg till Lulebo i går och valde tapeter. Jistanes vad snygga tapeter i nya Borosan- och Decoramakatalogerna! Det tog inte 10 minuter ens att välja. Man kunde liksom blunda och peka och ändå veta att det inte blir något fult. Valde genomgående ljusa färger med inte alltför mycket kontraster. Kommer att bli attans så snyggt! Sen fick vi myrfällor (pusspusspuss) och en ny, hel duschslang. Långa listan med sånt som ska lagas i lägenheten fick de också. Om två veckor kommer de och tapetserar i vardagsrum och hall och det kändes väldigt snabbt måste jag säga. Heder åt dem!

Idag ska jag packa ner innehållet i mitt stora vitrinskåp så att vi kan flytta det till ett av sovrummen. Allt måste ju ut ur vardagsrummet och hallen så att tapetsnubbarna får lite arbetsyta. Det är tunga möbler så vi får tömma allt som går och sen be starkare individer än oss själva lyfta och flytta dem (starkare individer efterlyses härmed) annars lär vi stupa halvvägs och göra kaffeved av skåpet mm.

I eftermiddag ska vi faktiskt ta en paus och bege oss in till staden och fika med släkt och vänner. Lite avbrott behövs annars blir man nog tokig.

Även denna morgon blev det Cappuccino med dajm. Lyx, sockrigt och antagligen onyttigt som faen men huga vad gott!

Tyck till
Postat av: Tinto

Ååhh, slänga latinbok? Galen:)

2011-09-03 @ 00:58:52
URL: http://stirredreality.com/tinto/
Postat av: Helen

Jag veet...därför det bara var övningsboken som rök.. =D

2011-09-04 @ 02:29:38
URL: http://evangelinescorner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0