Hyfsat hög lägstanivå

6:ans slogan på tv-rutan fick mig allt att fnissa lite. "Hyfsat hög lägstanivå" stämmer väldigt bra. Det var två premiärer i går kväll och jag kikade på bägge medan jag satt och stickade. "Karatefylla" och "Outsourced".

Karatefylla är blandade sketcher som alla verkar gå ut på sex och sprit i olika varianter. Förutom sketchen med "det kanske är Smurfen som är för liten" så fann jag inget speciellt roande, bara pinsamt och inte ens på ett bra sätt. Vuxna människor som beter sig som dyngraka fjortisar med överskott på hormoner är inte riktigt min grej. Lär inte se det igen.

Outsourced
utspelar sig på en teletjänstcentral i Mumbai, dit en amerikansk chef skickats för att övervaka företagets kundtjänst. Nu måste chefen, Todd Dempsy, förklara allt om amerikansk populärkultur för sina anställda, och även försöka förstå sig på den indiska kulturen. Detta möte innebär en hel del kulturkrockar. I första avsnittet ägnar sig stackars Todd åt att förklara vitsen med att sälja saker som ingen behöver, vilket hans personal har lite svårt att greppa. Den här serien däremot kan jag tänka mig att ge ett par avsnitt. Den är charmig och småputtrig och jag som är svag för Indien får mig en och annan tjuvtitt på vyer och vackra kläder.

Family Guy och Simpson's visade också nya avsnitt i går men de missade jag för det är ju kvalveckan i Idol! Rätt tjejer gick vidare om ni frågar mig. Älskar bägge två för att de inte låter som alla andra eller wailar sönder låtarna. Lilla Amanda Fondell påminner mig ibland om Linnéa från förra året och i min värld är det bara bra. Så mycket röst ur en sån liten tjej! Ska bli spännande att se hur det går för dem. Än så länge imponerar inte killarna på mig, förutom då möjligen Robin. Har inte förlåtit dem för att Nicholas inte gick vidare..

Och förresten så suger facebook's alla ändringar just nu. Big fat NO till dem.

Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0