För tidigt

06.05 ringde klockan och jag var mitt inne i en ljuvlig dröm av något slag. Den måste ha varit ljuv för drömmar är aldrig så bra som när man är tvungen att kliva upp tidigt. Fy vad jag verkligt avskyr att stiga upp den här tiden. Jag har inget emot tidig morgon som så, men kroppen är verkligen inte i bra skick. Det värker och bränner i muskler och leder och det tar en timme ungefär innan jag kommer igång. Man tycker att man borde ha vant sig vid att vara trasig efter så många år men icke det.

Nu har jag dock kaffekoppen och mina 2 mackor och hinner läsa morgontidningen innan jag måste börja rotera. Den delen av morgonen uppskattar jag dock. Att sitta ner med mitt kaffe och min frukost och bara vara ensam med min tidning och mjukstarta hjärnan.

God morgon!

Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0