Dra åt fanders med en krona tassen!

Jag blir så arg. Gick in på Blocket och kikade på klösträd och hamnade så klart på "katter säljes"..Stort misstag. Jag hittade 1) okastrerad hane som fått gå ute 2 år, undrar hur många kattungar han bidragit till? 2) kattungar som säljs utan att vara vaccinerade 3) Kattungar som säljs enligt principen "sänkt pris vid köp av flera", 4) Mystiska blandningar som säljs för högre pris trots att de är huskatter osv i all oändlighet! Tror jag hittade 3 annonser som verkade vettiga, varav 2 var från uppfödare.

När ska folk lära sig att kattungar föds om man inte kastrerar sin katt? Att om den får gå ute så försvinner den, blir påkörd, gravid, föder ute och sen kanske dör? När ska de lära sig att katten likväl som hunden har rätt till samma respekt och behandling och inte är en slit-och-släng-vara?

Jag blir så ofantligt trött bara.

Gå in och läs på Kattstatus!


Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0