Sy, packa och fixa

Ni förstår inte hur mycket jag borde ha börjat packa redan i går. Nu sitter jag med kaffekoppen och är segast i hela världen men har i alla fall skrivit en lista på vad jag bör ha med mig. En vecka i Uppsala inklusive Halloween, middagar och lite finare flanerade på olika ställen kräver ju mer ur garderoben än slitna jeans. 2 klänningar har jag kommit fram till och det är väl inte så illa med tanke på att klockan bara är 7?

Var in till stan i går och lyckades fynda min tredje kappa för säsongen. Börjar bli äckligt nöjd nu! En kamelbrun kappa a la lätt 70-tal och den satt som en smäck. Blir perfekt till min poloklänning och mina stövlar. Oh yes. Modeoffret i mig jublar lite i smyg. Resten av mig ger fanken i det och insisterar på att jag inte får glömma mina älskade joggingbrallor. Ingen risk. De går dit jag går.

Mitt hår fick en välbehövlig genomgång med sax i går också. Frisersalongen PAUS har en jättetrevlig frisörska som hängde med på min idé om assymetrisk page utan att klippa upp runt örat a la nästan sidecut utan ändå behålla silhuetten av page hela vägen runt. Blev tokbra! Vi får väl se om jag säger samma sak när jag ska styla det själv. Men det är nog inget som inte en schysst plattång och lite vax kan fixa.

Nu kaffet och tidningen! Godmorgon!

Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0