Projekt hund- dag 1

08.11 är klockan och jag sitter med morgonkaffet i högsta hugg. Till skillnad från varje morgon senaste året så har jag idag varit ut med en hund innan kaffet. What? Jo, det är så här att jag lånat min bästa väns samojedtik Luna i en vecka. Dels för att jag behöver få ordning på rutiner, sömn mm och dels för att se vad kroppen säger med den ökade motion som blir. Mer ont= blir starkare kan jag köpa men inte mer ont= mer ont. Vi får se hur det går!

Har ju inte haft hund sen min älskade Nikki dog för 1,5 år sen, men nu börjar det kännas ordentligt hur mycket jag saknar att leva med hund. Hela natten har hon legat nedanför sängen och låtit så där härligt som sovande hundar gör. Jag känmer mig så otroligt trygg med en fyrbentsdriven sak, modell större, i hemmet. Katterna har varierade åsikter om arrangemanget. Floppen tycker att Luna är rätt mysig och han får sig en slaskpuss här och var. Herr Katt full av dräggel och han bara spinner! Milou blänger på mig och undrar vad hon gjort för ont. Hundrackan hälsade ju på förra helgen, räcker inte det? Dock är hon inte rädd utan mest lite fjantig. Märk väl att bägge katterna växt upp med hund så de är ju vana, annars hade jag nog tvekat att ta in en hund här.

Tant Hund då? Jo, hon är en vit dunboll, isbjörn, gosklump och sockerkorv! ♥ Hon älskar att kramas på människovis med sina jättetassar runt halsen på en. Då blir hon alldeles till sig av lycka och man blir pussad och kletig. Jag hade glömt hur mycket en del hundar drägglar! Vår gamla Setterhane var helt hopplös. Man fick torka dräggel från väggar, kyl, frys och spis när han skakat huvudet. Små handdukar att torka ansiktet med (på hund) är en bra uppfinning!

Ska se om jag lyckas peta ihop lite bilder på Tant Hund under dagen. Nu ska jag dricka upp mitt (kalla) kaffe och sen sätta igång dagen!


Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0