I går kväll då?

Vilken perfekt höstdag som möter min blick genom köksfönstret! Solen glimmar i morgonfuktiga löv på marken och färgerna är helt underbara. Nästan så att jag funderar på att bylta på mig en massa kläder och ta kaffekoppen med mig ut. Nästan..

I går hade vi som sagt besök här och vi frossade i ostar och kex. Tack och lov frossade vi inte i vinet för då hade jag nog inte suttit här och skrivit kl strax efter 10. Favoritosten i går blev nog Castello blue cream. Gudomlig till pepparkaka! Gästerna hade med sig varsin hund och det var fascinerande att se hur otroligt snälla dessa två är mot våra katter. Floppen blev ju i vanlig ordning alldeles till sig och sprang efter den ena hunden som han inte träffat förut för att kolla in om det var någon som kanske ville leka lite och Milou körde stealth mode och tudorsvans. När vovvsen såg att hon var rädd så vek de undan och brydde sig inte alls om henne. Efter nån timme blev ju så klart Milou nyfiken och kvällen slutade ändå med att hon nogsamt dammsög igenom den obekanta hunden när den sov i mitt knä. När vi bänkade oss för att se film hade vi således två katter och två hundar draperade över oss i olika varianter i soffan. Hur mysigt som helst!

Meteorregn såg vi inget av men däremot norrsken. Det böljade över himlen när vi var ute en sväng med hundarna. Inte ett sånt där otroligt färgspektra så man bara gapar men väldigt vackert ändå. Det har blivit rejält svalare ute senaste dagarna och nu väntar vi (förfasar mig) bara på snön här...

God morgon på er alla!

Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0