Härliga morgon!

Åh vilken härlig morgon! Nollgradigt ute, lite småblåsigt och alldeles mörkt. Nånting med det gav mig världens julkänslor och barnet i mig blev alldeles lyckligt. Mysfaktorn på att tända levande ljus i köket kl 06.45 är rätt hög. Fick akut lust att börja handla julklappar, pynta inför advent och ta fram Fritjof, min alldeles egna vakttomte som alltid står i hallen under julen. Men min kära familj skulle väl skaka på huvudet om jag börjar med det redan i oktober så jag får försöka behärska mig. En aning. Man kanske ska njuta av hösten först lite?

Just nu är det mest kallt och grått men en del dagar är så där fantastiskt vackra så man förstår var alla vackra höstvykort fotas. Krispigt i luften, dansande löv och färger som brinner! Jag älskar hösten och har alltid gjort det. Det är "min" årstid. Vet inte varför egentligen, men jag gissar att det har nåt att göra med att det är helt acceptabelt att hasa runt i tofflor, tjocktröjor och halsdukar samt ha en kopp te eller kaffe framför mig mest hela tiden. Sen gillar jag ju att sticka och virka och det här är på nåt sätt den optimala säsongen för det. Har virkat "tossor" (typ toffelsockar) i 3 dagar och är inne på par nr 3. Blir kallt på golven här under vintern så det är lika bra att vara förberedd. Det där lät så förståndigt så jag nästan misstänker att jag har blivit vuxen och klok..

Idag ska jag baka bröd och blir det lyckat kanske receptet hamnar här i bloggen. Man kan ju hoppas! =)

God morgon!




Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0