Gillar du verkligen olika?

Funderar lite här på om jag ska börja moderera bloggen. En del människor kan verkligen inte hålla en civil ton när de skriver. Alla får tycka och anse olika men jag anser att man bör ta några djupa andetag innan man sätter sina känslor på pränt. Jag gillar verkligen inte allt jag ser och läser om men jag tänker efter innan jag basunerar ut mina kommentarer. Ibland blir jag chockerad, bestört och illamående men vem mår bättre om jag gastar ut mitt ogillande över taknockarna?

Ta detta med Pao. Många har kommenterat i bloggen och många är toleranta och kanske nyfikna. En del är raka motsatsen. Det är okej. Man får det. Man måste inte gilla allt. Men när dessa människor kommenterar i min blogg så tycker jag baske mig att de kan vara hövliga åtminstone.

Jag undrar i mitt stilla sinne hur många av dem som gillar kampanjen "vi gillar olika"? Som förstår vad den faktiskt innebär? Det handlar ju om så mycket mer än att gilla mångfald, olika kulturer och hudfärger. Det innebär att man i sitt hjärta accepterar att människor i stort och smått är olika på så många andra sätt, en del om vilka man vet föga eller inget men man säger ändå att det är okej. Det innebär inte att man gillar vissa olika men inte andra. Jag kanske uttrycker mig lite svart eller vitt här men jag tror kontentan går fram..?

Jag gillar olika.

Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0