Gardenstuff

Hittade den här artikeln i dagens Aftonbladet och blev inspirerad. Om bara några veckor ska alla våra bäbisplantor ner i jorden utomhus här. Ska bli mycket spännande att se hur de tar sig! Liljorna växer på bra och likaså de flesta av pelargonerna. I går fick jag paket från min kära syster och det innehöll 10 Crocosmialökar så de ska jag sätta ner i jord idag tänkte jag. Färgen är något mer rödorange än den på bilden nedan.

 

Vi ska ju ha blommor i stora krukor hade vi tänkt, dels för att det är snyggt och dels för att det blir relativt lättskött för min ibland inte så lite krångliga rygg. Kikade runt lite på Rusta och hittade en del fina alternativ. Har inte bestämt om det blir vita, grå eller svarta krukor dock. Kruka nr 2 är 60 cm hög så en av mina hängpelargoner skulle nog trivas med att dingla över kanten i den.

Det finns så många snygga krukor överallt så jag har lite svårt att bestämma mig! Nu är det dags för morgonkaffe i alla fall. Dagens förhoppning är att solen som lyser in genom fönstret nu inte ska smita sin kos. Ha en jättemysig dag alla!

Ps) Lavendeln växer!

 

 







Tyck till
Postat av: Nillas Trädgård

vackra krukor, men jag brukar glömma att vattna mina blommor som står i kruka. :-(

(Jag kommer nog att få köpa mina lavendel för här kommer bara en enda liten rackare...)

2011-05-10 @ 00:59:11
URL: http://www.nillasgarden.se
Postat av: Nillas Trädgård

Svar: Gav upp... KÖPTE färdiga lavendelplantor i dag...

Ha en fin dag (och hoppas att du vinner skorna)!

2011-05-11 @ 00:39:24
URL: http://www.nillasgarden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0