Rainy day

Alltså: SLUTA REGNA! Mina blommor har swimmingpool i krukorna ute. Det är så underhållande att gå ut och tömma dem bara för att de ska vara fulla igen en timme senare. Grrrrr.

I kväll blir det god middag med vin, champagne och surr med goda vänner. Roade mig med att fylla år tidigare i veckan och tänkte småfira i efterskott. Utekrogen öppnar i kväll men fat chance att jag åker dit i det här vädret. Tända en massa ljus och kura ihop i gosig filt är ett troligare scenario. Varför har jag ingen öppenspis att elda i?

Drygt 2 veckor tills jag flyger ner till min kära syster och jag har redan lite lust att börja skriva lista på vad jag ska ha med mig. Gör jag inte det så glömmer jag hälften. Vad är närminne? Har lyckats hitta 2 par shorts som jag kan tänka mig att bo i utan att känna mig som ett UFO så det känns bra. Ska knata runt och påta i deras trädgård och äta upp deras plommon, nalla jordgubbar och må allmänt gott! Efter den här evighetslånga vintern känns det som att det är exakt vad som behövs! Undrar om Rut (mitt rådjur från i julas) är kvar där eller om hon vandrat iväg och blivit på tjocken? Är ju säsong för bäbbutar i skogen nu.

Ha en trevlig dag och hoppas att ni har solsken!


Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0