Allergisk självplågare

Tack Nilla, Ma och andra för kommentarer om mitt inlägg gällande lämplig klädsel! Skönt att läsa att det finns fler än jag som tänker fortsätta att vara sig själva. Och tack för komplimangen också! =)

Idag är en typiskt grå dag, perfekt för att mosa ihop sig med ett gäng filmer. Jag brottas med naturen vars ljuva grönska fullkomligen dräper mina ögon och näsa. Allergimedicinen brukas flitigt kan jag lova! Undrar om man inte är något av en självplågare när man planterar och donar med blommor och sen lider av det? Senaste dagarna har jag pysslat med mina blombäbisar och kan glatt konstatera att det växer i krukorna. Utom den sabla lavendeln då...två rangliga stänger är allt. Slänger snart ut den på vinst och förlust! Blomskrälle. Sen är det ju så bistert väder så mina planer på tidig utplantering kan jag nog glömma helt. Det märks helt klart att det är en annan växtzon här uppe. Får tåla mig några veckor till tror jag bestämt.

Nu är det kaffedags för mig, ha en härlig eftermiddag och kväll alla!

Pärlhyacinterna blommar i alla fall!




Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0