40+? Släng dina gympaskor!

Trillade in på Wendela på Aftonbladet och hittade en artikel om en undersökning gjord i Storbritannien. 2000 kvinnor har fått tycka till om vilka kläder som är lämpliga och olämpliga i olika åldrar. Läs artikeln och säg gärna vad ni tycker.

Jag tycker det är nedtryckande och förnedrande att man inte ska få ha på sig vad man vill, så länge man är hel och ren och trivs med hur man ser ut. Varför är kvinnor så otroligt dömande mot andra kvinnor? Borde vi inte ha kommit längre än till att fnysa åt en 50-åring i kort kjol?

Jag har på mig det jag känner för oavsett vad det är. Ibland har jag jeans och topp, ibland kjol, pumps och blus. Jag har fräckheten att försöka spara ut håret för att jag tycker det är så vackert med långt hår på äldre kvinnor. Nu är jag inte där än, men när jag passerar 60 hoppas jag att mitt hår är minst nedanför axlarna och silvergrått. Det är så elegant!

Gympaskorna ska jag tydligen också snart lägga undan för det ska man inte ha när man passerat 44. Störtlöjligt! Jag kan inte låta bli att undra vad som gjort dessa 2000 kvinnor så inskränkta. Är det brittiskorna som är extra stränga eller är vi likadana i Sverige? Visst, jag erkänner att det finns tillfällen när jag reagerar med ett "vad tänkte hon där?" när jag ser något totalt osmakligt men då pratar vi mer om att vissa kläder kanske inte passar i vissa situationer. Inte kläderna kontra åldern.

Jag tänker fortsätta klä mig som jag trivs, både i skyhöga klackar och gympaskor, oavsett hur gammal jag blir. Jag hoppas att kvinnor blir snällare mot varandra för nånstans tror jag inte att männen dömer oss lika hårt som våra medsystrar gör.

God morgon!

Tyck till
Postat av: Ma

Den där undersökningen tror jag hör hemma i England. Fortsätt Du att klä Dig som Du vill. Det tänker jag göra...

2011-05-17 @ 13:02:01
URL: http://berattelserochtankar.blogg.se/
Postat av: Nillas Trädgård

Mycket bra skrivet!!!

Jag hör ofta folk som sitter och dömmer andra efter vad de borde ha och inte ha på sig efter hur gamla de är! Jag fortsätter också att klä mig efter hur jag vill, inte hur gammal jag är!

2011-05-17 @ 15:55:09
URL: http://www.nillasgarden.se
Postat av: bloggare på icedaniel.se

Tycker jag du ska göra. Du har ju utseendet med dig !

2011-05-17 @ 21:50:25
URL: http://www.icedaniel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0