07.04

Vad skriver man om en sån här råkall morgon, när man är för trött för att göra kaffe och näsan rinner som en läckande kran? Nysningarna har samma frekvens som en något lat hackspett. Typ hela tiden, men längre emellan. Håller jag på att bli förkyld? Dagens spännande fråga! Sånt har jag inte tid med så jag kommer enligt god tradition ignorera det tills en av kombattanterna blir för envis och den andra däckar. Hittills är det jag i ledning med 1-0. Blev ju nyss frisk från den förra för jössu namn! Ville bara säga god morgon till er alla morgonpigga där ute. Själv drar jag täcket över huvudet som den förvirrade människa med dåligt minne jag är. Varför förvirrad, tänker ni nu, men det tänker jag minsann behålla för mig själv av ren egoism. Pilutta.

Dia dhuit ar maidin som man kan säga på morgonen om man är bevandrad i irländska. Fick för mig att kolla hur man skulle kunna säga god morgon och tydligen är det som ovan. Rätta mig gärna om någon har nåt annat bud! Fråga mig bara för guds skulle inte hur man uttalar det. Där har vi en grej som jag faktiskt alltid velat lära mig. Att prata på irländsk gaeliska. Så himla övercoolt att kunna, om ni frågar mig.

Note to self: kolla om jag hittar någon kurs på nätet. Nu ska jag återgå till att se om det hänt nåt intressant i världen denna morgon och sen sova en stund. Fast nu blev jag kaffesugen i alla fall...

 

Bilden visar vackra Trinity College i Dublin. Ett besök jag gärna gör om.







Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0