Nostalgitripp

Längtar ni tillbaka till när ni var yngre? Och i så fall, till vilken period?

Jag blir nostalgisk emellan varven och tänker på allt roligt vi hittade på i vårt gäng under slutet av 80-talet. Flera av oss jobbade inom restaurangbranschen och hade därför VIP-kort till stadens klubbar. Vi brukade samlas hemma hos en kär vän till mig, spela tv-spel (bara det!) och sen gå ut och dansa tills vi stupade. Eller så samlades vi bara på Karamellkompaniet, Roxy eller Diesel...ofta kände man kvällens dj så han spelade den musik vi gillade mest. Tung-gung god damn it! Och som vi dansade! Sjöblöta i svett brukade grabbarna ändå ha tjejer i kö för att de dansade så bra, men vi inom gänget hade alltid "företräde" så att säga.

En del av dessa vänner har jag fortfarande kvar och en del har försvunnit på olika sätt. En del får man tillbaka kontakten med efter många års frånvaro. Vi brukar prata om svunna tider, skratta massor och förfasa oss över alla galna outfits vi tjejer hade på oss. Jag minns en sommar när jag jämt hade snickarbrallor med bara en bh under och mina svartvita Converse. Att man vågade! Nog för att bröstlappen var rätt hög på mina snickisar men ändå.

Jag minns när Tallkotten, som det hette, hade sitt jubileum och Stefan Sauk stod i baren. En tequila till honom, en till mig. Han blev väldigt glad i hatten kan jag säga. Min bästa vän och jag hade kvällen till ära klätt upp oss till tänderna. Den lilla svarta och Gettagrips kängor. Jag var tvungen att bryta av det propra nånstans ;)

Många minnen från den kvällen som etsat sig fast! Människor man träffade, lärde känna och tog till sitt hjärta för alltid. Friends for life kanske? Jag antar att den tiden var så rolig också för att man verkligen gjorde precis det man kände för, klädde sig som man ville och gjorde bort sig med glatt humör. Dansade på högtalare, bord och bänkar. Kanske vi var lite galna...?

Så. Om jag kunde åka tillbaka för en kväll så skulle det nog bli till den tiden!



Minns ni låtarna?

Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0