Vad har ni i tvättstugan?

Puh..ibland önskar jag att kunde vara mer nonchalant och bara lägga mig ner och chilla fast det är odiskat, otvättat eller ostädat, men det går bara inte. Jag måste fixa färdigt allt även om jag nästan stupar på kuppen. Undrar om det är nåt fel på mig eller om det är genetiskt? Mamma var likadan och syrran är det sannerligen också.

När jag höll på med tvätten tittade jag (tyvärr) ner på golvet och då åkte skurborsten fram bums. Nu doftar det äpple i tvättstugan med en liten hint av ros från sköljmedlet. Mumma! Funderar på att köpa smarta förvaringskorgar till alla medel, svampar, trasor och tjafs som ligger och dräller lite planlöst därinne. Jag gillar att organisera så då passade jag på att kika runt lite på Rusta efter vad man kan ha för fint i tvättstugan....

Kanske en tokrandig matta på golvet?

 

Färgglada tvättkorgar är väl inte så tokigt..

 

 

Klädnypor behövs alltid

 

 

Och är man som jag och dräller så...

 

 

 

Hittade fina vita korgar att förvara saker i

 

 

Och en vägghängd variant i samma serie

 

 

 

Nu blev jag ju jättesugen på att susa iväg till Rusta och införskaffa allt det här. Nu ska jag dock hälla i mig lite kaffe och sen dra min trötta lekamen mot soffan och tv'n.

Ha det gött!

 


Tyck till
Postat av: Katarina

För förvaring av flaskor, svampar och andra medel finns det en smart grej från Förvara.se - http://www.forvara.se/se/art/korg-for-forvaring-pa-dorr.php?grp=283750

2011-03-24 @ 11:14:22
Postat av: Helen

Tack för tipset! Såg onekligen bra ut. =)

2011-03-24 @ 16:48:57
URL: http://evangelinescorner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0