Marängmåndag

Jösses vad det har blåst ute idag! Det droppar från taket och solen skiner men man fryser häcken av sig om man går ut för att vinden viner som tusan! Katterna är överlyckliga i alla fall för att jag har haft balkongdörren öppen och nätdörren för så att de kan sitta och mysa och snosa på världen utanför. Jag hörde till och med kvittrande fåglar!

Kan det verkligen vara så att vintern sakta men säkert släpper sitt grepp om oss?

Idag har jag sytt gardiner till tre fönster och tvättat en himla massa. Känner mig som värsta husfrun! Tidigare i kväll gjorde Miriam sin första marängbotten så vi har ätit tårta på en helt vanlig måndag. Det ni! Den käkade vi till en film som hette Final Storm. Se den INTE. När den tog slut sa vi bägge två "vaa? är den slut? Nuu? Men..jaha?" That says a lot.

Nu väntar Sookie's äventyr så nattens på er alla!


Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0