Stryka på foten

Vad har ni på fötterna? Funderade lite här då dotter och jag var på stan en sväng i går och tokfyndade skor på Din Sko och kom hem med varsitt par snygga, men inte för årstiden så praktiska skor. Då slår tanken mig, vad farao har man på fötterna när det är för varmt för megakängorna, för kallt för vårskorna, för halt eller slaskigt? Alternativet stanna inne funkar inte.

Jag försökte ha mina älskade Nike häromdagen (med raggisar i) och det var ju superbekvämt förståss men kanske inte direkt så fashionabelt. Nästa försök blev mina Ecco vinterkängor men det var för varmt. Bastu i skorna är inte en bra plan. Igår inhandlades svarta skinnstövlar, platt klack, knähöga och förhoppningsvis inte snorhala så I think I got it nu! Detta med skoproblem är en av anledningarna till att jag inte alltid är så polare med våren. Inte kul att gå i slask upp till knäna. Inte för att jag behöver oroa mig än på minst en månad, här är nollgradigt och vinter än. Men det kommer...

För övrigt på fötterna är det Hello Kitty-sockar som gäller. Alltid. Finns inte skönare och de håller en miljard tvättar. Man hittar dem på H&M, 3 par för 99 pix och det ska vara den tjockare varianten. Sen att de är i hyperhappy färger gör ju ingen ledsen! Jag som har små fötter hittar dem till och med i en storlek som passar mig. De är nämligen väldigt töjbara och lite stora i storleken så min vanliga storlek, 34-36 får bli en mindre.

För övrigt vill jag ha en kamera.

...ett inlägg om sockar...?


Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0