Stormy weather

Don't know why there's no sun up in the sky, stormy weather....

Dra åt SKOGEN, vad det stormar här! Vaknade och trodde att pojkvännen tittade på krigsfilm för det dånade och small och lät som bomber och granater i en jäkla volym. När han kom upp och såg ut som ett levande frågetecken insåg jag att det är blåsten ute som dånar runt knutarna och gör så att rutorna skallrar. Tydligen ligger det halva tallar ute på vägarna och kvistar överallt. Är så glad att jag inte behöver halka iväg nånstans just nu.

Så typiskt att när det blir varmare så måste det börja blåsa. Enda fördelen med det är att snön sjunker ihop drastiskt och man får en illusion om att våren är på väg. Jag vet ju att det bara är make believe då vi ska ta oss igenom hela mars och april också innan vi kan börja tro på att det är över. För mig räcker det just nu med att det är plusgrader för att jag ska bli glad! Det går åt rätt håll och det kan ingen förneka. Våren är på väg även om det tar sin lilla tid. Nu ska jag bädda ner mig en stund med gosig katt och bok och lyssna på vinden.

Nån mer än jag som älskar att vara inne i värmen och njuta när vädret bråkar?


Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0