Schyssta lökar och en fräck sol

Schyssta lökar!! Det kunda man höra mig hojta i går när jag var in på Odla's hemsida och kikade på deras vårerbjudanden. Det var lite farligt att göra det för det resulterade i 74 lökar och 9 sticklingar! Hoppsan Kerstin..Men det kommer att bli väldigt fin i täppan med asiastiska liljor, väldigt udda pelargoner (nej, det ÄR ingen tantblomma, dra en koll på deras sortiment) och lite annat smått och gott.

Solen är så in your face idag att den nästan är fräck! Som att den utmanar en att våga ifrågasätta det faktum att den lyser som en tok kl halv 7 på morgonen. Tänker inte argumentera med en morgonpigg och trotsig sol. Bara buga mig stilla och säga tack. I går eftermiddag vågade sig Floppen ut på baksidan med koppel. Han var tveksam inför snön men solen utövade sin magi och han trampade runt i snön, blinkade och kisade. ...Man kan om man har tur se katten komma ut ur sitt ide under den tidiga våren. Hähä.

Nå! God morgon på er alla, ha en fin dag och njut av våren!


Tyck till
Postat av: Nillas Trädgård

Jo...jag har också varit där och spanat, men har inte riktigt koll på vad som överlevde vintern i mina hittills 2 rabatter. Annars så är man duktig på att köpa på sig massor och sen inte riktigt veta var man ska sätta dem...

Ha en fin dag!

2011-03-31 @ 12:52:24
URL: http://www.nillasgarden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0