Sauna!

Funderar ibland om det är mitt finskryska arv som gör att jag bara måste basta minst ett par gånger i veckan för att känna mig som en människa eller om det helt enkelt bara är så att jag älskar det ungefär lika mycket som kaffe och choklad? (lååång mening där) Hur som haver så har jag bastat även i kväll och hett som i en bakugn blev det! I alla fall började jag klura på vad jag skulle vilja ha i min bastu för att göra det ännu finare. Jag säger MIN bastu för det är nästan bara jag som bastar ändå. Förstår inte att inte alla gör det. Det är så avslappnande och renande för både kropp och själ.

Följande underbara saker hittade jag på Bastubutiken

En härlig kudde som man kan ha under huvudet eller bakom ryggen.
Alla tygklädda saker är lätta att skölja och torka.

 

Bastuhandduk att sitta på eller linda in sig i!

En ryggduk för att gnugga!

 

En scrubgrej är bra för när man flagnar i bastun..

 

En bastutvål på snöre funkar bra!

Och något som doftar gott, björktjära och granskog:

 

Bastuhonung smörjer man in sig med innan bastun och sen duschar man..

 

Sist men inte minst, en doftskål där man kan ha olika härliga dofter

 

 

Blir ni inte sugna på att basta så säg?


Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0