Otrogen pga en sajt?

På tv visas en reklam för en otrohetssajt som verkar ha rört om i grytorna i landet Lagom. Har surrat med lite olika människor om det här fenomenet och man undrar onekligen hur mycket, om något, det pushar folk och fä att hoppa över skaklarna.

Första gången jag såg reklamen så trodde jag att det var ironiskt menat och att det i själva verket var en sida för par som kanske vill göra nåt extra med varandra. Kanske att de tillhandahöll "passionerade" parhelger osv, men jag insåg ju rätt snabbt att de verkligen vill fånga in människor som aktivt vill vara otrogna sin partner. Där tappade jag hakan och samtidigt blir jag så full i skratt. Jag menar, hur många dejtingsajter finns det inte? Jag ser framför mig hur de satt där och försökte hitta på en ny vinkel, ett nytt grepp och till slut kläckte nån ur sig "vi gör en sajt för folk som vill vara otrogna!" varvid alla först fnissar och sen tänker de att ingen gjort det förr...money, money, money makes the world go around och vips är sidan ett faktum!

De gör inget olagligt, möjligen smaklöst och tveklöst fult. De uppmuntrar på fullaste allvar att de som har tråkigt i sängen därhemma ska anmäla sig till dem och hitta en ny sexpartner! Jag är inte dum i huvudet, jag vet att de som anmäler sig redan har tänkt tanken på otrohet för ingen som har respekt för sin partner och sitt förhållande skulle komma på tanken att gå in där annars.

Men...tänk om det faktiskt finns folk därute som tänkt tanken men inte vetat hur de ska komma undan med det? Hur de ska kunna genomföra det? Hitta någon som inte finns i bekantskapskretsen? Och framför allt..inte bli avslöjade. DÄR kommer den sidan in och erbjuder den perfekta lösningen och därigenom blir de indirekt en del i otroheten.

På det stora hela dock, är det upp till var och en att hålla sig till det man kommit överens om i sitt förhållande. Är det ett öppet förhållande så go for it, by all means. Om man har ett "vanligt" förhållande och inte klarar att leva i monogami kanske man ska leva polyamoröst istället för att vara otrogen?

Hur tänker du?




Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0