Modet på 30-talet

Åh så många vackra kläder jag hittade när jag kikade runt på mode och trender från 30-talet. Det man tydligt ser är att kjolarna blivit längre och klänningarna mer figurnära än de var på 20-talet. Skulle lätt ha på mig en hel del av dessa...

 

 


Tyck till
Postat av: Alva Lindvall

Gah, 30-talsklänningar! Jag kan leva utan vardagsmodet, men aftonklänningarna är nog de vackraste som 1900-talet har att erbjuda, med viss konkurrens från 50-talet och new look. Om jag sett rätt på de bilder du postat av dig själv så skulle du dessutom klä väldigt bra i 30-talets långsmalt damiga profil.



Åh, skråskurna kjolar... ser drömsk ut

2011-03-24 @ 10:12:44
Postat av: Helen

Ja gud vad snygga aftonklänningarna är! Älskar skärningarna, kvinnligheten, tygerna, mönstren..ja allt! Du får sy nåt åt mig Alva! =)

2011-03-24 @ 16:47:17
URL: http://evangelinescorner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0