Mitt i natten- surr

Idag har det firats här hemma! Min kära dotter fyllde 19 år idag och jag kan fortfarande inte begripa hur det gick till? Hon var ju en smurf hög nyss? I alla fall gjordes en galet god tårta, dekorerad av mig i hysteriskt tempo. Spelar ingen roll om vi kliver upp i gryningen, vi får ändå alltid stressa på födelsedagar. Alltid nånting som går åt skogen. Denna gång upptäckte vi att vi saknade något tämligen väsentligt....som typ ett tårtfat. Wuuut?! Inget tårtfat? Efter akut susning till Dollarstore slängdes tårtan ihop på typ 10 minuter och blev väldans vacker och väldans god!

I morgon blir de något mer vuxna (gamla) utslängda ur huset (ska på egen fest) för att den yngre generationen ska ha fest och sen göra stan lite mindre säker än i vanliga fall. Vi drar till snö, förhoppningsvis sol och skoterfärd! Inte fel alls, I tell you. Det roliga med festen vi ska till är att man aldrig vet hur många eller vilka som kommer, det blir en glad överraskning om man känner fler än tre. Värdparet är ubermysiga så det lär inte gå någon större nöd på oss.

Nu ska jag sova allt jag orkar och vakna pigg (stendöd) och glad (muttra om kaffe) och ha stenkoll på vad jag ska ha med mig (glömma hälften) och snälla gode gud, inte få migrän. EN migränfri dag är allt jag ber om just nu...! Och sol. Och att skotern låter sig lagas snällt och snabbt.

Nå. Sluttjatat. Natti natti! Ses på söndag!


Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0