Grönt är skönt!

En del av dagen spenderades på Dollarstore och som alla väl vet så har de ljus, servetter och annat kul där. Vi kom hem med lite köksgrejer i grönt. Kändes bra att välkomna våren lite och dessutom få in lite glada färger i vår svartvita inredning. Med alla blommor i köket ser det riktigt mysigt ut! Vi håller på att byta ut sovrumsmöblemanget också samt fixa i ordning lilla "gästrummet" som just nu tjänstgör som mitt lilla krypin. Det är så himla mysigt att ha ett eget litet krypin där jag kan frossa loss i råååsa och allt sånt där som pojkvänner per automatik avskyr. Hähä. Tanken är att det ska vara ett gästrum men då jag gärna vill ha nånstans att ha symaskin, garner, tyger och annat pyssel så tänkte jag att det är minst i vägen härinne, men ändå lättåtkomligt.

Jag hade ett eget rum när jag var riktigt liten, men sen har jag inte haft det på bra många år. Mamma och jag flyttade från hus till lägenhet och där fanns inte plats för eget rum och i lägenheten efter det blev "mitt" rum det rum som liksom blev över lite. Ni vet, där man ställer in sånt som inte riktigt passar nån annanstans. Sen blev man ju vuxen och flyttade hemifrån och då delade i alla fall jag ofta lägenhet med kompisar och allt var lite hipp som happ och ihoppusslat så där fick jag inte riktigt heller "eget-rum-känslan". I många år efter det blev ju sovrummet liksom det rum man haft och det är inte riktigt samma sak tycker jag. Kanske därför det här lilla rummet känns så himla mysigt? Förvisso är det en säng härinne men det finns ändå utrymme för att sitta och pyssla, sy och sånt. Det har jag saknat...så i mitt hjärta är det här mitt lilla krypin! I morgon kommer det säkert lite bilder men i kväll visar jag resultatet av köksfixet. Som vanligt är det Miriam som tagit bilderna...




Tyck till
Postat av: Miriam

Jag längtar sönder efter påsk då vi kan pynta igen. Jag har insett att jag har ett stort pyntabehov. Det är för länge sen jul. Räknar ner dagarna..

2011-03-23 @ 00:43:58
URL: http://bloggiam.blogg.se/
Postat av: Helen

Åhh, påskris med en massa vackra fjädrar..♥

2011-03-23 @ 14:26:02
URL: http://evangelinescorner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0