Gröna fingrar!

Solen skiner även denna morgon! Vaknade vid 8 i morse och tittade ut och det bara strålade över snön, en syn som i alla fall piggar upp mig! Vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag när orken tryter (jäkla feber) men jag har ingen lust att bara ligga och känna mig som en amöba heller. Funderar på att köpa blomjord och peta i ordning ett eget litet kryddhus. Tänk väldoften i köket av citronmeliss, timjan och basilika...ljuvligt! Hittills har vi satt stockros, luktärt och lavendel i fröväg. De bor i ett västfönster och får morgonsol. Jag hoppas att de kommer upp så jag kan sätta ut dem i juni. Innan det är det ingen idé här. De fryser ihjäl på natten. Plantera om lite blommor härinne skulle också behövas inser jag just. Kanske är det en bra sysselsättning en dag som denna?

Stockrosor är så vackra!

 

 

 


Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0