Mardröm

Uh vilken mardröm...

Av någon anledning var vi i Finland och hade med oss bägge katterna. Milou var som en iller och skulle rymma hela tiden så vi fick jaga henne ständigt. Vi lyckades fånga henne efter ett par steg varje gång oftast. Utom den sista...jag satt och räknade finska mynt som jag hade hittat, en del stora som locket på burkar eller som knappar, och jag ville veta hur mycket de var värda. Tydligen var de vita mynten värda mest. Plötsligt ser jag Milou krypa ut genom ett öppet fönster och får världens PANIK och kastar pengarna och springer efter henne.

Jag har med mig ett tunnare rep som jag kastar i hopp om att hon ska bli distraherad och börja leka med snöret, men det som händer är att hon vänder sig om och snor in sig i repet! Sen hoppar hon uppåt mot en stolpe av nåt slag och slår runt flera varv  ( och hur det låter när hon slår mot metallen med kroppen...) för att sedan bara hänga. Blod överallt. Blod i hennes söta ansikte, blod som droppar ner mot marken...Jag rusar fram och får ner henne och försöker lyssna på hennes lilla hjärta för att höra om hon lever och ser hur skadad hon är. Jag vägrar att inse nånting alls utan börjar trycka lite på hennes hjärta ungefär som hjärtmassage och till slut vaknar hon och jag fattar att hon kommer att överleva. Jag försöker rengöra henne så gott jag kan och lindar in henne i en mjuk filt som jag hittar i min bil. Jag bär iväg henne i famnen, gråtande, och sen vaknar jag jätteskärrad.

Gissa om jag kan sova?
Gissa om jag sitter och äter frukost kl 06.14 istället?

Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0