Det lever ju!

Tjoho! En av pelargonerna blommar! Och god morgon på er! Försökte ta en bild av den lilla rackaren men ljuset låg så konstigt så jag gör om det senare. Idag ska lökpelargonerna omskolas och få egen kruka. Ska bli spännande att se om de köper den ändringen. De har blivit såpass stora nu så det är hur som helst dags. Kanske att jag tar lite bilder och petar in i bloggen?

I går blåste det här uppe i norr. Tror knappast någon missat det. Jag kikade ut i går kväll för att titta till blommorna och väntade mig verkligen en katastrof, men inte det inte! De är helt klart tåligare än vad man tror. Mina 2 pensékrukor var förvisso inte direkt torra (heh, swimmingpool) men blommorna såg överlyckliga ut. Jag tror att de i hemlighet gillar busväder.

Gårdagen bjöd också på skörd av rabarber...Jisses vad mycket rabarber vi har i en pytteliten täppa. Mutantrabarber helt klart! Vi fick slänga en del som var grova som en arm, helt groteska, men fick ändå ihop 6,6 kg rabarber som vi skalade, skar och satte i påsar med socker. Så nu klurar jag på vad man göra för gott med rabarber förutom kräm, paj och saft. Någon som har några förslag? Skriv gärna i kommentarsfältet om ni har nåt extra mumsigt jag borde testa.

God morgon på er alla, hoppas ni har sol och fint väder ute idag!

En liten promenad i skogen har vi också hunnit med...


Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0