Stuff and whatnot

Mitt i allt jul- och nyårsfirande glömde jag bort de sista fyra dagarna på listan! 30- dagarslistan alltså som jag började med tidigare. Det tänkte jag åtgärda inom de närmaste dagarna. Inte för att jag specifikt tror att mina skriverier är av någon sorts hysterisk nytta men för att jag inte vill lämna det ogjort. Jag har kommit fram till att ogjorda saker irriterar mig och stör mig men det är ett ämne mer lämpat för Gnällkärringen så det blir inget mer klotter om den saken!

Vaken 08.45 en fredag är inte helt vanligt för mig när jag inte ens kan skylla på Juniors skolgång. Idag är det faktiskt så att jag haft en natt full av mardrömmar och vaknade storgråtande för en timme sen och gav upp det där med att sova helt enkelt. Man undrar ibland hur ens hjärna är funtad när man lyckas påta ihop mardrömmar som vilken skräckfilmsproducent som helst skulle vilja sätta tänderna i och göra läskig film av. Ämnet för nattens drömmar var en blandning av händelser i det förflutna och idag och jag måste ju ge mig själv (my brain?) lite cred för fantasifullhet i alla fall. Huvva.

Annars då? Jo, det snöar som om snön inte har bättre för sig än att trilla ner från himlen och lägga sig i drivor över hela vägen och gården. Jättetallarna här ute börjar se väldigt tunga ut i grenverket. Dessutom blåser det halv orkan minst. Det märks inte minst på mina morgonspattiga katter. Vad är det med katter och blåst egentligen? (blåst? va? sa Milou och rejsade i 190 genom lektunneln på golvet) De tramsar runt som amfetaminpåverkade ballerinor i huset och jag väntar bara på att någon av dem ska springa rätt i en vägg. Inbillar mig icke att de blev glada och busiga för att jag klev upp. Luttrade kattägare vet bättre. Bortom matskålen slutar morgongoset.

Jag tror jag lindar in mig i täcket och läser lite medan vinden tjuter runt knutarna..

Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0