Sista dagen- 10 dödssynder

Tänka sig att jag äntligen tagit mig fram till avslutningen på denna bloggutmaning! Jag har tidigare varit så där lagom ointresserad av den här typen av "listor" då det brukar vara rätt tramsiga frågor. Den här listan skiljde sig från mängden dock och det har faktiskt funnits en och annan fråga som fått mig att tänka efter och klura.

Sitter nu med en kaffe latte innehållande typ en halv dl Noisettesyrup och kastar mig ut i de Tio Dödssynderna according to me! De har ingen inbördes ordning (ids inte sortera) och är antagligen inte alltför genomtänkta då jag är tämligen nyvaken, men hey? Vem är ute efter en blogaward för dagens bästa inlägg så här en lördagmorgon kl 10? Not me.

1. Att sno en annans tid i tvättstugan.
2. Att behålla lånade filmer och böcker. Jag personligen saknar ett gäng genom åren. Snyft.
3. Att förtala dina grannar, vänner och familj. Karma will bite you in the ass.
4. Att slarva med andras ägodelar. Det är en tjänst att du fått låna dem.
5. Att ha fördomar om andras sätt att leva så länge de inte skadar någon.

6. Att äta upp min choklad utan lov.
7. Att låta ditt humör gå ut över oskyldiga.
8. Att tala utan att tänka.
9. Att snålskjuts på andras välvilja. Lyft din egen häck och hjälp till!

Nummer 10 får bli en uppmaning av det mer positiva slaget.

10. Lev, var lycklig, visa kärlek och uppskattning till dina nära och ta världen med storm!

Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0