Kicka ass eller nåt sånt

Så har man äntligen repat sig från lördagsnattens fröjder! Gårdagen tillbringades för min del mestadels i soffan i vågrätt läge. Dansade som en galning i princip hela lördag natt och det var precis lika kul som jag hade förväntat mig. Dock skulle vilja ge dj:en ett litet tips: om folk lämnar dansgolvet när du spelar en viss sorts musik- byt. Hur som haver så går det ypperligt att dansa med hysteriska klackar utan att slå ihjäl sig. Cogito ergo sum.

Enda jag kunnat vara utan är mobilstrulet som var hela kvällen. Dottern med kompisar skulle också ut så vi tänkte att vi skulle beställa en större taxi för att åka in till stan, men just i lördags bestämde sig Telia för att inte fungera. Alls. Det gick inte att ringa eller smsa på hela kvällen. Tur som är så har vi en mycket snäll granne som skjutsade in oss allihopa. Naturligtvis fick vi ju samma problem sen när vi skulle hem. Hur hitta varandra utan mobilen? Hur få tag i taxi? Blev lite panikartat innan alla väl var hemma och återigen fick grannen en tacksam tanke då han släppte in kära dotter som hann hem innan vi gjorde det. Kanske muffins till dem som tack?

Snacka om att vi är helt beroende av våra mobiler i dessa tider. Hur farao gjorde vi innan dem? När jag gick ut som allra mest hade vi inte mobil och ändå lyckades vi på nåt konstigt sätt överleva. Nu får man panik när det inte fungerar. Man är inte van att ha en backup-plan. Till nästa gång vi alla går ut så har jag bestämt ett rendez-vouspoint efter att krogarna stängt: Adanas kebabhak. Om ni har vägarna förbi Piteå- gå dit och ät! Riktigt goda kebab har de och trevliga är de.

Finns lite bilder från i lördags som jag ev lägger ut när jag fått se hur hemska de är...en av dotterns kompisar hade med sig en ytterst fin systemkamera som hon lekte med och om jag inte ser ut som Quasimodos syster på alla bilder så kanske det dyker upp en outfitbild här. Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen dyka tillbaka ner under täcket.

Väl mött till en ny härlig vecka! =)

Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0