De fyra årstiderna

I går var det snöstorm här kan man lugnt säga. Snöade väl egentligen inte så våldsamt men jäklar att det blåste! Det tjöt runt knutarna. Då var det rätt mysigt att sitta i soffan och sticka (riva upp min sockstickning för 4e gången) och se på söt film på tv. "Huset vid sjön" med Keanu och Sandra. En sån där film som egentligen är helt hopplös men som ändå lyckades dra in mig så jag satt och blev smårörd i ögat.

Jag har ett svaaagt minne av att jag, för några veckor sedan, hörde mig själv muttra över att de har mer snö i Uppsala än här. Mhm. Tittar ut genom fönstret i vardagsrummet och konstaterar att det är snö till fönsterbrädan. Det är en bra bit upp till fönstren här kan jag säga då man går ner för en trappa för att komma ner till altanen. Den trappan har snö upp till räcket. Jag gissar på runt en meter och ännu mer där det drivit ihop. Så nu räcker det. Enough with the snow. Det ska ju hinna smälta bort och bli sommar också, typ helst i mars. Om jag fick bestämma årstidernas sträckning över året så skulle det se ut så här i min kalender:

Vår: Feb- Mars och halva April
Sommar: Halva April- September
Höst: Oktober-November
Vinter: Dec- Januari

Perfekt! Sen skulle det aldrig bli kallare än -20. Det räcker gott och väl. Och nej, jag har inte en tanke på att det skulle vara genomförbart enligt naturens förutsättningar, blabla, men gud så skönt det vore med en längre sommar! Minus getingskrällena och myggen då. Bin och humlor är inga problem. Jag brukar prata med humlorna när jag vattnar blommorna, varna dem för att jag ska vattna så de hinner flyga iväg och slipper bli blöta om "pälsen". =)

På tal om blöta pälsar så har nu Milou parkerat i mitt knä och ämnar ägna sig åt morgonens första genomgång av pälsen. Jag undrar om jag någonsin träffat på en katt som är så otroligt noggrann som hon är? Jag ska sörpla i mig resten av kaffet och sen gå och väcka P. Bilfix idag!



Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0