Dag 29- Det här ska jag bli när jag blir stor

Ja. Hm. Alltså. Jag är ju redan stor ju?

Om jag ser tillbaka i tiden så har min stora dröm alltid varit att bli veterinär. Bestämde mig för det när jag var 7 år gammal och började skolan. Hade världens motivation och pluggade faktiskt som en dåre och gick ut gymnasiet med tämligen bra betyg. Bara så där en 2 poäng ifrån att komma in på rätt linje för att kunna plugga vidare och bli veterinär. På den tiden hade jag ingen aning om att Grans Naturbruksskola fanns och därmed grusades mina drömmar rätt brutalt. Min syo på den tiden var till noll och ingen hjälp och efter mycket vånda så sadlade jag om och började plugga språk. Dock har drömmen om att hjälpa djur aldrig lämnat mig.

Nu för tiden är mina drömmar av helt annat slag. Jag vill vara lycklig. Det måste ju ändå vara den största glädjen i livet? Att ha en familj som mår bra och lever i harmoni, att ha ett rent och fint hem där man trivs och framför allt, att leva på ett sätt som genererar kärlek och omtanke om sin nästa. Så det är prio 1 för mig. Att få mina nära och kära att må bra och vara lyckliga vilket inkluderar mig själv. En del kanske tycker att karriär, pengar och saker är vad som räknas men inte för mig. Visst är de bra att ha, förnekas icke, men utan kärlek betyder de egentligen ingenting alls.

Så om jag kunde åka tillbaka i tiden och ge mig själv ett gott råd så skulle det nog bli att söka andra vägar till att nå mina drömmar men framför allt att försöka växa som människa och välja att leva mer efter mitt hjärta.

<3


Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0