Kokande element och hosta

Vaknade av att larmet ringde 06.15 i vanlig ordning. Klev upp för att göra frukost och sen hör jag moben ringa igen..Hm. Stängde väl av den? Muttrar och svär över min dåliga minne och letar rätt på telefonskrället. Döm om min förvåning när jag fattar att det är ringsignalen och inte larmet som ringer. Den här tiden?? Inser att det är dottern som ringer från sitt rum istället för att komma ut. Oråd börjar anas. Mycket riktigt är det nu hennes tur att bli toksjuk. Hade jag inte redan börjat koka äggen så hade jag kunnat steka dem på hennes panna. Jag som hoppades att hon skulle slippa bli smittad för en gångs skull men who am I kiddin'? Jag har fortfarande ont i lederna. Det till och med bränner i knogarna. Öronen spränger, kinderna värker, ögonen rinner och nu har det börjat ömma i halsen. Yäy.

Somnade inte förrän halv 5 i morse då elementen fått ett frispel och är kokheta sen i förrgår kväll vilket innebär att det i skrivande stund är +24,6 härinne. Gudars skymning så varmt. Är van att ha mellan +20-21 och kunna gå i varma mysbyxor och tofflor. Hur bra kan man sova när det är varmt? Icke alls. Där ett tag var jag så desperat så jag helt allvarligt funderade på att lägga mig i tvättstugan, där det är svalast. Insåg dock att det blir lite besvärligt att släpa ner madrassen så jag skippade det. Istället har jag sovit i skinnsoffan och försökt leka frimärke mot det kalla skinnet. Ljuvligt! Fattar dock inte vad det är som är fel på elementskrällena. Snart sliter jag loss dem ur väggen.




Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0