Dawn of the dead...

Skrämde nästan slag på mig själv när jag vaknade tio över sex denna morgon. Såg nåt gråvitt med trassligt hår i spegeln och insåg att det indeed var Yours Truly med min vackra morgonnuna som var där. Är ack och ve så blek och skön på morgonen! Innan jag fått mitt kaffe får man inte ur mig många ord, mer gutturala läten och jag börjar sakta inse att jag nog faktiskt är en Zombie på morgonen. En vegetarianzombie dock då jag definitivt inte äter frukost och ännu mindre kött och ännu, ännu mindre människokött. Alltså är jag relativt ofarlig om man inte räknar med att eventuellt bli intörnad i, snubblad över eller blängd på så är det lugnt. Hade ju hellre varit blek och skön a la Hollywoodvampyr. Kliva ur sängen med perfekt ansikte och hår in the prime of my youth samt uberstark och allmänt awesome. Tänk inte ens tanken på att jag skulle se ut som Nosferatu i vampyrfilmernas vagga. Hu. Min version är mer åt Kate Beckinsale-vamphållet..Hade jag varit man så hade jag varit Damon i Vampire Diaries eller möjligen Lestat (böckernas variant, inte Tom Cruise) Men man kan inte få allt här i världen och jag antar att Zombielookalike är det närmaste jag kommer den genren i detta liv.

Klurar ibland...om man fick välja vilket man skulle bli; vampyr, zombie, varulv osv så skulle jag helt klart välja vampyr. Man ser ut som en människa, lever i evighet och så klart skulle jag ju bli en vampyr enligt de nyare varianterna i filmens och litteraturens värld, dvs jag skulle ha kvar min förmåga till kärlek och jag skulle bli en jävel på att råna blodbanker så jag inte skulle behöva döda någon oskyldig stackare för att jag blir sugen på ett mellanmål. I min perfekta fantasi skulle det inte finnas något negativt över det hela, just the upside and the perks!

Det här inlägget blev ju normalt för övrigt. Risken med att skriva för tidigt på morgonen är att hjärnan är så där lagom mosig och orden bara rinner ur mig som det faller sig. Nåja, alltid roar (retar?) det någon.


 





Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0