+ 18

Det låter ju bra? Eller...nej. För det var tempen inomhus när jag vaknade idag. Nej, jag är inte helt besatt av temperaturer men föreställ er att sätta ner fötterna på golvet när värmen varit ickeexisterande hela natten för att det gått en säkring. Golvet är kallt. Mycket kallt. Samma säkring gjorde att spisen fick spatt då touchdisplayen lyste som fyrverkerier på nyårsafton när jag försökte få plattj-veln att fungera. Vilket den inte gjorde. Blev inga kokta ägg denna morgon. En stund senare när jag skulle koka te så blev plötsligt hela huset svart och jag frös fast i golvet. Jag gillar verkligen inte mörker riktigt någonsin och ännu mindre när det attackerar en oväntat. Det visade sig tack och lov att det var jakten på den pajade säkringen som orsakade den tillfälliga solförmörkelsen i köket. Nu är säkringen bytt, kaffet kokat (äntligen) och värmen är sakta på väg uppåt. Milou ligger som en uppruggad fågel i soffan och tycker uppenbarligen också att det är för kallt. Det är ju inte som att hon har päls...min lilla fjantfia.

Nu ska jag faktiskt bädda ner mig under täcket och försöka rugga jag med. Fredag idag och tanken är att jag ska ut och roa mig i kväll, men vi får se vad dagen erbjuder!




Tyck till
Postat av: Miriam

'If people were to pop out of bed , we'd all sleep in toasters.' Haha!

2011-02-25 @ 13:44:57
URL: http://bloggiam.blogg.se/
Postat av: Helen

Eller hur? Den var för bra för att låta bli!

2011-02-25 @ 22:12:47
URL: http://evangelinescorner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0