06.40 fredag

Nu börjar det bli löjligt detta. - 30 denna morgon också. Hela veckan har varit snorkall och det verkar inte bli bättre i helgen då det enligt yr.no ska bli upp mot -40. Hur sjutton ska man ta sig ut? Vad ska man ha på sig? Hur vågar folk köra bil utan att motorn skär sönder? Hur går hundarna ut och pinkar? Jo jag vet...med ägarna bistert svärande mellan sammanbitna tänder alltemedan hundstackarn försöker sväva med alla fyra tassarna i luften samtidigt för att inte frysa trampdynorna av sig. Har ju haft två hundar så jag vet hur man kan frysa kl 8 på morgonen, stående mitt i skogen. Man ska ha Samojed i detta väder. Alla andra raser får lära sig att gå på låda såna här dagar. Bara för det så har jag förstått att många hundar just nu släpper en massa päls pga av att temperaturen gått så mycket upp och ner. Nu? När de verkligen skulle behöva den så bestämmer sig "pälsometern" för att det är varmt och att ingen kroppsbehåring är nödvändig? Konstruktionsfel?

Det finns definitivt dåliga väder då inga kläder passar.

Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0