Sunshine on a rainy day

I dag har jag haft besök av en av mina äldsta och käraste vänner. Sånt värmer en regnruskig höstdag. Som en själslig sol!

Det är ju bara att inse att sommaren är över nu. Det gör inte så mycket för min del för jag älskar hösten! Mysa med filt, bok och te i soffan...se film och äta nåt gott...plantera lökar i trädgården...ja det finns massor av mys man kan göra när mörkret faller. Rätt vad det är börjar jag sticka igen! Något jag helt säkert kommer att ta upp igen är mitt ritande. Förr ritade jag jämt och ständigt och gav mig in på oljemålningar också. Vete sjutton vad som hände men jag har inte gjort det på åratal. Kanske är det hösten som inspirerar mig eller så är det förändringens vindar som blåser, men fram har skissblocket åkt och jag inväntar rätt tillfälle att sätta mig ner och börja om. Just i kväll blir det dock film, sen som jag är har jag inte sett SATC 2 så det blir tjejfilm deluxe i afton och till det choklad. Så klart. Man kan inte se SATC utan att äta choklad..

Tänkte försöka klämma in en promenad innan det, bara för att se hur långt hösten kommit nere vid tjärnen..


Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0