Grönsaksgryta galore!

Idag blev det så himla gott att jag måste dela med mig!
Från att jag började tills det var klart tog det ca 30 min.

Till en rejäl gryta (minst 4 pers) använde jag:

7-8 mindre potatisar som skalas och delas i mindre bitar
2-3 medelstora morötter som skalas och skivas
6 st smala chorizokorvar (ta den korv du har eller ingen alls)
1/2 purjolök
3 msk tomatpuré
3 msk stark paprikakrydda
2 grönsaksbuljongtärningar
Broccoli efter behag
1 röd grovt hackad paprika

Lägg potatisen, korven och löken i en gryta och
häll i vatten så att det just såpass täcker.
Blanda ner tomatpurén och kryddorna
samt buljongtärningarna.
Koka ca 10-15 min eller tills du känner att
potatisen och morötterna nästan är färdiga.
Lägg i broccolin och paprikan och
låt koka ytterligare någon minut.
Broccolin får inte bli för mjuk och läskig.

Smaklig måltid!






Tyck till
Postat av: Miriam

.. och god blev den!

2011-08-27 @ 03:02:22
URL: http://bloggiam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0