Vårkänslor

God morgon!

Jag övervägde att ta en promenad klockan 06.30 i morse bara för att solen sken som om den hade betalt. Måste vara nåt allvarligt fel på mig. Tror det är längtan efter vår och sommar som gör det. Jag vill ut, sitta i solen på baksidan, påta i blommorna och titta på Floppen där han ligger och solar på ett rabarberblad. Av någon anledning ska han alltid bo i rabarberna, den lilla knaskatten. Även när det regnar är det mysigt att ligga under ett jätteblad.

Känslan av att öppna balkongdörren och smyga ut med en kaffekopp på morgonkvisten är svårslagen. Tyst och lugnt överallt, bara fåglarnas kvitter som hörs. Känns som att hjärnan får en mycket trevlig mjukstart på dagen och man blir mer harmonisk. I alla fall blir jag det. Jag längtar så efter sommaren att jag spricker snart.

Den här sommaren har junior och jag tänkt sätta en hel blombänk med Stargazer (liljor) på baksidan. Det var en av mammas favoritblommor och det känns helt rätt att göra det här, lite till hennes ära. Det är lite olika nyanser på liljorna och det kommer att bli en mycket vacker syn som möter en när man går ut. Framför liljorna blir det en rad med något lägre blommor som får agera stöd och utfyllnad så det ser maffigt ut. Vi har inte riktigt bestämt vilken sort det blir än men kikar runt på Odla.nu's hemsida efter ännu mer inspiration till trädgårdstäppan.

Det finns så mycket fint man kan ha i sin trädgård så man blir alldeles snurrig. Synd att vi har begränsningar när det gäller växtzon då en del man vill ha inte fungerar här uppe. Såna gånger är man glad för söderläge! Det gör i alla fall att en del blommor som egentligen behöver ha lite varmare kan ha en rimlig chans att klara sig mot en södervägg. Och på tal om blommor så har våra stockrosor nu blivit hela 2 cm höga. Som en hönsmamma kikar jag på bäbisarna flera gånger om dagen och säger ett uppmuntrande ord här och var. Tänk om de faktiskt klarar den här bäbisperioden så jag kan omskola dem om en månad eller så? Spännande detta.

Nu är det dags för påtår och läsa lite morgontidningar
så jag hoppas att ni får en riktigt bra dag!



Lycka, framgång och rikedom sägs denna lilja stå för




Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0