Struligt kaffe

Börjar misstänka att det inte var meningen att jag skulle få min godiscappuccino idag. Först hällde jag i för mycket vatten för fort så det inte hann lösa sig (ja det är på påse, live with it) och jag fick käcka små klumpar som simmade runt. Fram åkte lilla mjölkskummarvispen som ilsket väste runt i koppen. Då blev det bättre, MEN för svagt och mesigt. Då hällde jag i en till påse. Fler klumpar. Mer vispande. Belåtet smakade jag och nu hade det blivit för starkt. Va faaaen. I med lite mjölk. Oj, lite mycket kanske? Nu blev det kallt istället. Efter 15 sekunder i mikron hade jag äntligen mitt kaffe, lagom starkt, lagom varmt och alldeles förskräckligt gott. Men vissa morgnar undrar jag om det verkligen är meningen att jag ska dricka kaffe?

God morgon!

Himla söt Lattemugg hittar man hos Minh


Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0